Reklamowanie aplikacji niedostępnych dla VoiceOver

Jeśli kupiliśmy aplikację na iPhone’a albo iPada, której nie da się obsługiwać za pomocą VoiceOver, nie załamujmy się, jest na to sposób. Apple oferuje możliwość reklamowania i ewentualnego zwrotu pieniędzy za zakupione programy z których nie możemy korzystać przy pomocy screen-readera.

Ikona złożona z logo VoiceOver oraz AppStore rozdzielonych zygzakowatą linią pęknięcia

Procedura reklamacji wygląda następująco:

  1. Uruchamiamy program iTunes (dla Mac OS X lub Windows)
  2. Logujemy się na swoje konto w iTunes (pasek menu: Sklep > Zaloguj się) za pomocą naszego Apple ID oraz hasła
  3. Klikamy na nazwę naszego konta i wybieramy pozycję „Account” (Konto)
  4. Na ekranie z informacjami o naszym koncie przechodzimy do „Purchase History” (Historia Zakupów) i klikamy „Show all” (Pokaż wszystkie)
  5. Na liście rachunków za zakupy odszukujemy ten na którym znajduje się problematyczna aplikacja i klikamy na niego
  6. Wybieramy przycisk „Report a problem” (Zgłoś provlem)
  7. Wskazujemy „Report a Problem” (Zgłoś problem) dla problematycznej aplikacji z danego rachunku
  8. Z rozwijanej listy wybieramy jeden z zaproponowanych przez Apple problemów z aplikacją, który najbardziej odpowiada zaistniałej sytuacji
  9. W polu tekstowym poniżej, opisujemy dokładnie – po angielsku – na czym polega nasz problem z obsługą aplikacji
  10. Wysyłamy zgłoszenie

Teraz musimy już tylko czekać (do kilku dni) na rozpatrzenie naszej reklamacji i ewentualny zwrot pieniędzy.

 

 

2 przemyślenia nt. „Reklamowanie aplikacji niedostępnych dla VoiceOver

  1. Super, miałem właśnie zapytać się jak złożyć rklamację. Pisz Mikołaju więcej tak przydatnych informacji. Pozdrawiam.

  2. Zastanawiam się czy Apple nie łamie w tym wypadku prawa.
    Skoro sprzedaje na terenie polski to dlaczego aby reklamować produkt trzeba to zrobić w języku angielskim?
    Miejski rzecznik konsumenta raczej nie pomoże, ale może … no właśnie kto.

    Wczoraj kupiłem aplikację, która nie działa. Ciągle jest komunikat, że wystąpił błąd i trzeba spróbować później. Są też do bwyboru przyciski OK i Anuluj.
    Myślę o reklamacji tego programu i napiszę po polsku. Ciekawe co z tego wyjdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *